Chcąc sprawnie i efektywnie zarządzać danym przedsięwzięciem gospodarczym należy na samym początku wyznaczyć cele, który chcemy osiągnąć. Wszystkie podejmowane działalnia powinny być skierowane właśnie ku zrealizowaniu wcześniejszych założeń.
Mowa tu o celach zarówno tych długoterminowych, jak i krótkoterminowych. Bardzo ważną kwestią jest także zaplanowanie tego, jakim środkami chcemy te cele osiągnąć.
I tak przykładowo, naszym celem może być wzrost przychodów przedsiębiorstwa, którym zarządzamy czy też naszej własnej działalności gospodarczej. Warto zastanowić się nad tym w jakim czasie chcemy ten cel osiągnąć.
Czy będzie to kwartał, pół roku, a może rok – co wydaje się być sposobem najbardziej racjonalnym i rozsądnym. Gdy już wiemy, ile mamy czasu na zrealizowanie danego celu, ważne jest określenie planu działania.
Wzrost przychodu może wiązać się z wieloma czynnikami, ale w tym miejscu bardzo istotny jest sektor w jakim działamy, profil naszego przedsiewzięcia. Nie zawsze najprostsze rozwiązania (np.
podwyższka cen) są najlepsze, o czym warto pamiętać podejmując strategiczne decyzje.
Chicago Stock Exchange – jedna z największych giełd na rynku amerykańskim
Funkcje indeksu giełdowego
Emisja papierów wartościowych